ПУЛИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
МАРТИНІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
вул. Шкільна, 12, с.Мартинівка Житомирський район Житомирська область, 12041, тел. 0677786706, E-mail: Martynivka_shkola@i.ua Web: http://martynivka.in.ua
Код ЄДРПОУ 22056886
НАКАЗ
30.03.2023 |
с.Мартинівка Житомирський район Житомирська область |
№ 23/о |
Про внесення змін до Порядку
зарахування, відрахування та
переведення учнів до
Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст.
У звязку зі зміною назви закладу з «Мартинівська ЗОШ І-ІІІ ст» на «Мартинівський ліцей»
НАКАЗУЮ:
- Внести зміни у Порядок зарахування, відрахування та переведення унів, замінивши назву закладу «Мартинівська ЗОШ І-ІІІ ст. Мартинівської сільської ради» на «Мартинівський ліцей Пулинської селищної ради Житомирського району Житомирської області»
- Затвердити Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до Мартинівського ліцею Пулинської селищної ради Житомирського району Житомирської області зі змінами (додається)
- Опублікувати Порядок на офіційному сайті школи до 07.04.2023р.
- Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор – Наталія ГАВРИЛЕНКО
наказ Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст.
від 04.03.2020р. №20 \о
зі змінами, затвердженими наказом
Мартинівського ліцею
від 30.03.2023р. №23\о
ПОРЯДОК
зарахування, відрахування та переведення учнів
до Мартинівського ліцею Пулинської селищної ради
Житомирського району Житомирської області
с.Мартинівка
2020 рік
1. Цей Порядок розроблено на основі Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р. за № 564/32016, і визначає механізми:
зарахування дітей до Мартиніського ліцею для здобуття початкової, базової чи профільної середньої освіти за денною формою навчання;
переведення учнів з одного закладу освіти до іншого;
2. Положення цього Порядку щодо батьків дитини стосуються також інших її законних представників.
3. Зарахування до закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування до закладу освіти (далі – заява про зарахування) одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника) за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку, до якої додаються:
1) копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
2) оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
3) оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).
У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини до заяви про зарахування може додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації.
У випадку подання копій документів, передбачених цим пунктом, оригінали мають бути подані до видання наказу про зарахування (крім документа, визначеного підпунктом 1 цього пункту).
4. Діти або один з їх батьків, які мають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, довідку про звернення за захистом в Україні, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист, та які не мають одного чи обох документів, визначених підпунктами 1 та/або 3 пункту 3 цього розділу, зараховуються до закладу освіти без подання зазначених документів згідно з цим Порядком.
Діти, які не мають одного (чи обох) документа(ів), визначеного(их) підпунктами 1 та/або 3 пункту 3 цього розділу, та довідки, визначеної додатком 2 до цього Порядку, зараховуються до закладу освіти згідно з цим Порядком. У разі відсутності свідоцтва про народження дитини для сприяння в його оформленні керівник закладу освіти зобов’язаний невідкладно поінформувати орган опіки і піклування за місцем проживання дитини чи місцезнаходженням закладу освіти.
У випадку відсутності документа про освіту для визначення класу, до якого має бути зарахована дитина, результати попереднього навчання можуть бути встановлені (за необхідності) відповідно до пункту5 Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13 березня 2017 року № 369, зареєстрованого наказом Міністерства юстиції України 26 березня 2017 року за № 416/30284.
5. Зарахування дітей до закладу освіти здійснюється до 01 червня поточного року та відповідно до території обслуговування
Зарахування дітей до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування дітей до закладу освіти їх розподіл між класами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів.
Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви про зарахування висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації).
6. Інформація про закріплену за закладом територію обслуговування, спроможність закладу освіти, кількість учнів у кожному класі та відповідно наявність вільних місць у кожному з них обов’язково оприлюднюється на інформаційному стенді закладу освіти та на його веб-сайті щороку впродовж двох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення, але не пізніше ніж за місяць до початку прийому заяв закладом освіти.
7. Заклад освіти обробляє надані їм персональні дані відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
8. Переведення учня до іншого закладу освіти здійснюється відповідно до розділу ІІІ цього Порядку на підставі наказу керівника закладу освіти.
9. Відрахування учня із закладу освіти здійснюється відповідно до розділу ІV цього Порядку на підставі наказу керівника закладу освіти.
10. Якщо визначений цим Порядком термін припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, відповідна дія має бути вчинена не пізніше першого за ним робочого дня.
11. За повноту і достовірність усієї інформації та усіх документів, що подаються до закладу освіти, відповідає згідно з вимогами законодавства особа, яка їх подає.
12. Рішення, дії або бездіяльність керівника чи працівників закладу освіти (зокрема з питань неправомірної відмови у зарахуванні до закладу освіти) впродовж двох робочих днів можуть бути письмово оскаржені до Мартинівської сільської ради. За результатами розгляду скарги та у випадку встановлення порушення вимог цього Порядку відповідний орган невідкладно письмово повідомляє заклад освіти про необхідність усунення цього порушення відповідно до законодавства.
13. За недотримання працівниками закладу освіти положень цього Порядку відповідає керівник цього закладу освіти.
ІІ. Зарахування до закладу загальної середньої освіти
1. Зарахування до початкової школи
1. Заява про зарахування дитини до першого класу закладу освіти, за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця дитина, та документи, визначені пунктом 3 розділу І цього Порядку, подаються до закладу одним з батьків дитини особисто до 15 травня.
Крім того, заяви про зарахування та документи, визначені пунктом 3 розділу І цього Порядку, до 31 травня можуть бути подані до інших закладів освіти (без обмеження їх кількості) для зарахування на вільні місця.
У разі наявності та за бажанням одного з батьків при поданні заяви про зарахування може бути пред’явлено документ, що підтверджує місце проживання дитини чи одного з її батьків на території обслуговування закладу освіти, реквізити якого зазначаються в заяві про зарахування.
Впродовж 01-15 червня заяви про зарахування не приймаються, що не виключає права батьків подавати їх після 15 червня на вільні місця.
2. Якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості місць у першому класі, не пізніше 01 червня видається наказ про зарахування усіх дітей.
Список зарахованих учнів із зазначенням їх прізвищ оприлюднюється виключно в закладі освіти.
3. Якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість місць у першому класі, зарахування дітей відбувається за такими правилами:
1) до 01 червня включно зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками дошкільного підрозділу цього закладу освіти (за його наявності);
2) до 15 червня включно на вільні місця зараховуються діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, за результатами жеребкування, процедура проведення якого розробляється відповідно до глави 2 цього розділу, схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником;
3) до 15 червня включно зараховуються на вільні місця та за умови утворення окремого клас також і ті діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, але мають бажання здобувати освіту за освітньою програмою, що використовується закладом освіти та затверджена Державною службою якості освіти України. У разі якщо кількість поданих заяв перевищує загальну кількість місць у такому класі, зарахування дітей відбувається за результатами жеребкування.
4. Впродовж двох робочих днів з дня зарахування дітей відповідно до підпункту 1 пункту 3 цієї глави заклад освіти оприлюднює з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних» на інформаційному стенді закладу освіти, а також на офіційному веб-сайті закладу освіти:
список зарахованих учнів із зазначенням лише їх прізвищ;
оголошення про дату, час, місце і спосіб проведення жеребкування;
інформацію про кількість вільних місць і прізвища дітей, які претендують на вільні місця;
наказ керівника закладу освіти про утворення конкурсної комісії у складі 3 осіб для проведення жеребкування.
5. З метою зарахування усіх дітей, зазначених у підпункті 1 пункту 3 цієї глави, керівник закладу освіти вживає заходів щодо раціонального використання наявних у закладі освіти приміщень та/або ініціює перед органом, у сфері управління якого перебуває заклад освіти:
відкриття додаткового (додаткових) класу (класів), у тому числі інклюзивного чи спеціального;
внесення необхідних змін до організації освітнього процесу;
вивільнення приміщень, що використовуються не за призначенням (у тому числі шляхом припинення орендних відносин).
У разі якщо після вжиття вичерпних заходів кількість дітей, які мають право на першочергове зарахування, перевищує спроможність закладу освіти, орган, у сфері управління якого перебуває заклад освіти, невідкладно має запропонувати на вибір батьків таких дітей перелік закладів освіти, максимально доступних і наближених до місця їх проживання, а також сприяти зарахуванню дітей до обраних їх батьками закладів освіти.
6. Після 15 червня зарахування на вільні місця відбувається у такому порядку:
до початку навчального року – діти, які мають право на першочергове зарахування;
впродовж навчального року – у порядку надходження заяв про зарахування.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
7. Зарахування інших дітей на вільні місця (за їх наявності) відбувається за результатами жеребкування до 15 червня включно.
Після 15 червня зарахування на вільні місця відбувається у порядку надходження заяв про зарахування.
8. Зарахування дітей до 2-4 класів початкової школи відбувається на вільні місця у порядку надходження заяв про зарахування.
2. Порядок проведення жеребкування для зарахування дітей до закладу освіти на вільні місця
1. Жеребкування проводиться у період з 05 по 10 червня.
2. Жеребкування є заходом публічного характеру, що проводиться за добровільної присутності батьків дітей, які претендують на вільні місця, або уповноваженої ними особи (далі – учасники жеребкування) на засадах випадкової вибірки, прозорості та відкритості.
Під час жеребкування мають право бути присутніми представники засобів масової інформації та громадських об’єднань, зареєстрованих в установленому порядку.
3. Жеребкування проводиться за допомогою барабана, скриньки або іншого пристрою, що має бути виготовлений з прозорого матеріалу (далі – пристрій), з використанням однакових за розміром, кольором, вагою, формою та іншими ознаками кульок, карток, аркушів паперу тощо (далі – жеребки).
Жеребки виготовляються чи запаковуються у спосіб, що унеможливлює ознайомлення з їх змістом до моменту діставання їх з пристрою.
Тип пристрою та жеребків визначається конкурсною комісією до її засідання, на якому відбувається жеребкування.
4. Загальна кількість жеребків має дорівнювати кількості дітей, які претендують на вільні місця.
Кількість жеребків, які дають право бути зарахованим на вільне місце, має відповідати кількості таких вільних місць. Інформація про те, які з жеребків дають право бути зарахованим на вільне місце, має бути доведена до відома усіх присутніх учасників жеребкування з обов’язковим відображенням у відповідному протоколі засідання конкурсної комісії.
5. Жеребки до їх поміщення у пристрій демонструються присутнім учасникам жеребкування, які мають право оглянути як жеребки, так і пристрій.
6. Після перемішування жеребків у пристрої кожен учасник жеребкування дістає жеребок з пристрою у порядку розміщення дітей у списку, сформованому в алфавітному порядку, розпаковує його, демонструє та оголошує усім присутнім учасникам жеребкування та членам комісії його зміст. У разі відсутності під час жеребкування одного з батьків дитини або уповноваженої ними особи жеребок замість них дістає з пристрою визначений конкурсною комісією член цієї комісії.
Інформація про результат кожного учасника жеребкування відразу фіксується у протоколі засідання конкурсної комісії.
7. Після діставання останнього жеребка головою або одним з членів конкурсної комісії оголошуються результати жеребкування, що фіксуються в протоколі, який підписується усіма членами конкурсної комісії та є підставою для видання відповідного наказу про зарахування дітей на вільні місця.
8. Учасник жеребкування може звернутися зі скаргою до Мартинівської сільської ради, протягом двох робочих днів після оголошення результатів жеребкування.
3. Зарахування до базової школи
1. Зарахування до 5 класу закладу освіти відбувається після видання наказу про переведення до нього учнів 4 класу цього самого закладу освіти. На вільні місця (у разі їх наявності) діти зараховуються у такому порядку:
до початку навчального року – діти, які мають право на першочергове зарахування;
впродовж навчального року – у порядку надходження заяв про зарахування.
Зарахування до 6-9 класів на вільні місця відбувається у порядку надходження заяв про зарахування.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до 4 розділу І цього Порядку.
2. Для зарахування до класів базової освіти заяви подаються до 31 травня включно.
У разі якщо кількість поданих станом на 31 травня заяв не перевищує загальної кількості місць у п’ятому класі закладу освіти, конкурсний відбір не проводиться і 01 червня видається наказ про зарахування усіх дітей.
У разі якщо кількість поданих станом на 31 травня заяв перевищує загальну кількість місць у п’ятому класі закладу освіти, до 01 червня включно заклад освіти оприлюднює оголошення про проведення конкурсного відбору, що організовується і проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу. Конкурс має бути проведений і наказ про зарахування виданий до 15 червня включно.
Після 15 червня зарахування на вільні місця (за умови їх наявності) відбувається за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу.
До 6-9 класів переводяться всі учні 5-8 класів цього самого закладу освіти, які не виявили намір припинити навчання в ньому.
Зарахування до 6-9 класів на вільні місця відбувається за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 4 розділу І цього Порядку.
1. Зарахування до 10 класу закладу відбувається після видання наказу про переведення до нього учнів 9 класу цього самого закладу освіти, які не виявили намір припинити навчання в ньому і не були відраховані або переведені до іншого закладу освіти відповідно до цього Порядку. Для зарахування до закладу освіти ІІІ ступеня заяви про зарахування подаються до 15 червня включно.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 4 розділу І цього Порядку.
ІІІ. Переведення учнів між закладами освіти
1. Для переведення учня з одного закладу освіти до іншого учень чи один з його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має звернутися до обраного ним закладу освіти щодо можливості зарахування з відповідним письмовим зверненням (запитом) в довільній формі, у тому числі шляхом надсилання його сканованої копії електронною поштою.
Керівник закладу освіти упродовж п’яти робочих днів з дати надходження такого звернення (запиту) має надати заявнику письмову відповідь (у тому числі шляхом надсилання її сканованої копії на електронну пошту заявника) про наявність чи відсутність вільних місць у певному класі та можливість чи неможливість зарахування учня до цього класу.
У письмовому підтвердженні можливості зарахування дитини має бути зазначений кінцевий термін для подання заяви про переведення та особової справи учня.
2. До закладу освіти, з якого переводиться учень, подаються:
заява про переведення одного з батьків учня (для учнів, які не досягли повноліття) або учня;
письмове підтвердження або його сканована копія з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.
3. Упродовж одного робочого дня з дня отримання відповідних документів керівник закладу освіти зобов’язаний видати наказ про відрахування учня для переведення до іншого закладу освіти та видати особову справу учня.
4. Упродовж п’яти робочих днів з дня отримання від закладу освіти зазначених документів учень чи один із його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має подати до закладу освіти, до якого переводиться учень:
У такому випадку наказ про зарахування учня до закладу освіти має бути виданий упродовж одного робочого дня з дня отримання документів, визначених цим пунктом.
ІV. Відрахування учнів із закладів освіти
1. Із закладу освіти відраховуються учні, які:
1) здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;
2) зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
3) переводяться до іншого закладу освіти відповідно до розділу ІІІ цього Порядку;
4) вибувають на постійне місце проживання за межі України.
Відрахування із зазначених підстав здійснюється шляхом видання відповідного наказу керівником закладу освіти.
Про відрахування учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з причин, визначених підпунктами 3, 4 цього пункту, заклад освіти, з якого переводиться (відраховується) учень, не пізніше наступного робочого дня з дня видання наказу повідомляє відповідну службу у справах дітей.
2. За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (крім денної) форму здобуття загальної середньої освіти у цьому самому чи іншому закладі освіти) учні 9 класу, яких було зараховано до закладу, які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану учня.
Про можливе відрахування батьки дитини та орган управління освітою за місцем проживання учня повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування.
Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування.
3. Особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершення останнього класу школи, відповідно до рішення педагогічної ради можуть бути відраховані із закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому самому або іншому закладі освіти.
ЗАЯВА
про зарахування до закладу освіти
ЗРАЗОК |
Директору _______________________ (повне найменування закладу освіти) _________________________________ (прізвище та ініціали директора) _________________________________, (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника чи одного з батьків дитини) який (яка) проживає за адресою: ________________________________ (адреса фактичного місця проживання) Контактний телефон: ______________ Адреса електронної поштової скриньки: ________________________ |
ЗАЯВА
про зарахування до закладу освіти
Прошу зарахувати _______________________________________________ |
(прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) |
до ___ класу, який (яка) фактично проживає (чи перебуває) за адресою: ____________________________________________________________________,на _____________ форму здобуття освіти. Повідомляю про: наявність права на першочергове зарахування: так/ні (потрібне підкреслити) (_______________________________________________________); (назва і реквізити документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти) |
навчання у закладі освіти рідного (усиновленого) брата/сестри: так/ні (потрібне підкреслити) _______________________________________________; (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) брата/сестри) роботу одного з батьків дитини в закладі освіти __________________ ____________________________________________________________________; (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), посада працівника закладу освіти) навчання дитини у дошкільному підрозділі закладу освіти: так/ні (потрібне підкреслити); |
потребу у додатковій постійній чи тимчасовій підтримці в освітньому процесі: так*/ні (потрібне підкреслити); інші обставини, що є важливими для належної організації освітнього процесу ____________________________________________________________ Підтверджую достовірність всієї інформації, зазначеної в цій заяві та у доданих до заяви документах. Додатки: ____________________________________________________________________ (за переліком згідно з пунктом 4 розділу І Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367) |
_________ ________________ |
Додаток 2
ДОВІДКА
Цією довідкою підтверджується, що ________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження)
відрахований(а) (незарахований(а)) із (до) закладу освіти.
Директор ________________
(підпис)