МАРТИНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ
ПУЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
НАКАЗ
04. 01. 2021р. с.Мартинівка Пулинський район № 5 – о
Про затвердження Плану заходів
Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст.
щодо реалізації
Санітарного регламенту ЗЗСО,
затвердженого наказом МОЗ України
від 25.09.2020р. №2205, на 2021 рік
Відповідно до абзацу десятого частини першої статті 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання основних вимог Санітарного регламенту ЗЗСО, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. №2205, відповідно до рішення педагогічної ради Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст. від 04.01.2021 протокол №7
НАКАЗУЮ
- Затвердити План заходів Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст. щодо реалізації Санітарного регламенту ЗЗСО, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. №2205, на 2021 рік (додається)
- Адміністрації школи, завідувачу господарством, працівникам харчоблоку, працівникам школи забезпечити співпрацю та координацію дій щодо виконання плану.
- Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Луценко Т.М.
Директор школи Наталія ГАВРИЛЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст.
від 04.01.2021р № -аг
Директор школи
Наталія ГАВРИЛЕНКО
План заходів
Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ст.
щодо реалізації Санітарного регламенту ЗЗСО,
затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. №2205,
на 2021 рік
№ з\п |
Назва заходу |
Відповідальний |
Термін виконання |
ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ |
|||
1 |
Забезпечити використання безпечних для здоров’я дітей : обладнання, устаткування, технічних засобів навчання, навчально-методичних матеріалів, які використовуються в освітньому процесі, |
Вчителі |
Протягом року |
2 |
Передбачити у розкладі,що навчальні заняття , які вимагають значного розумового напруження, у 1-4класах – на двох-трьох заняттях, у 5-11 класах на двох-чотирьох заняттях; найбільший обсяг навчального навантаження орієнтувати на вівторок і середу |
Заступник директора з НВР |
Протягом року |
3 |
Дотримуватися тривалості навчальних занять: у 1 класі – 35 хв., у 2-4 класах – 40 хв., у 5 – 11 класах – 45 хв. та тривалості перерв між навчальними заняттями для учнів: для 1-4 класів – не менше 15 хв., у 5-11 класах не менше 10 хв., дві перерви на харчування по 20 хв. |
Вчителі |
Протягом року |
4 |
Чергувати протягом дня і тижня навчальні заняття з навчальних предметів природничо – математичного, суспільно-гуманітарного циклів із навчальними предметами художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого та технологічного циклів |
Заступник директора з НВР |
Протягом року |
5 |
Орієнтуватися на вимоги тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час: у 3-5 класах – не більше 1 години, у 6-9 класах – 1,5 год. у 10-11 класа – 2 год. В учнів 1-2 класів немає обов’язкових завдань для самопідготовки у позанавчальний час. |
Вчителі |
Протягом року |
6 |
У групах продовженого дня для учнів початкових класів проводити прогулянку на відкритому повітрі не менше 1,5 години протягом дня – за умов зовнішньої температури повітря не нижче 10˚С |
Вихователі ГПД |
Протягом року |
7 |
Для профілактики порушень постави учнів пересаджувати на інші ряди, не порушуючи відповідності групи меблів їх зросту та з урахуванням гостроти зору і слуху. |
Класні керівники |
не менше 2-х разів на рік |
8 |
Місця для учнів із особливими освітніми потребами обладнати відповідно до потреб дитини. |
Заступник НВР Асистент вчителя |
Січень-лютий |
ПІДВЕЗЕННЯ |
|||
9 |
Учнів, які проживають на відстані від закладу освіти понад 2 км, забезпечити підвезенням у порядку, визначеному засновником закладу освіти відповідно до законодавства. |
Директор |
Протягом року |
10 |
Підвезення організувати з попередньо визначеними зупинками. Відстань від місця проживання учнів до місця збору на зупинці не повинна перевищувати 500 м. |
Директор Водій |
Протягом року |
ПРИМІЩЕННЯ, ТЕРИТОРІЯ |
|||
11 |
Забезпечення використання матеріалів, обладнання, устаткування, засобів, інвентарю, витратних матеріалів тощо, що відповідають вимогам Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», відповідних технічних регламентів та санітарного законодавства. |
Завгосп |
Протягом року |
12 |
Своєчасне проведення ремонтних робіт на території закладу освіти, приміщень та інженерних мереж закладу освіти; заходів з дезінфекції, дезінсекції, дератизації, вивезення снігу, побутових відходів, у тому числі люмінесцентних ламп, знятих з обліку обладнання та меблів, належне утримання території, у тому числі коронування дерев, очищення їх від пошкоджень, омели, видалення сухостійних дерев і чагарників і рослин, зазначених у Санітарному регламенті. |
Завгосп |
Протягом року |
13 |
Привести у відповідність до вимог санрегламенту спортивний майданчик, футбольне поле, майданчики для учнів 1-4 класів |
Завгосп, вчитель фізкультури |
Протягом року |
14 |
Здійснювати санітарне очищення території школи відповідно до вимог Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195. |
Завгосп Робітник з комплесного обслуговування |
За потреби |
15 |
Використовувати для господарських потреб (стоянка автотранспорту, зберігання меблів, обладнання, макулатури, металобрухту, будівельних матеріалів тощо) виключно господарську зону. |
Завгосп |
Протягом року |
16 |
Проводити своєчасне очищення від сухого листя й трави, косіння трави, обрізання гілок дерев та кущів, що затіняють вікна навчальних приміщень, очищення пішохідних доріжок, заїздів, майданчиків, даху будівлі від снігу та криги. |
Завгосп Робітник з комплесного обслуговування |
За потреби |
17 |
Привести у відповідність до Санрегламенту ганок будівлі закладу освіти (повинен мати безпечне неслизьке покриття з рельєфним маркуванням, огородження і зручні поручні вздовж сходів та забезпечувати умови доступності будівлі) |
Завгосп |
Червень |
18 |
Виокремити: контрастними рельєфними лініями – пішохідні зони в приміщенні закладу освіти; контрастними обмежувальними смугами по краю першої та останньої сходинки, які за фактурою відрізняються від інших сходинок маршу, контрастним кольором – ділянки поручня, які відповідають першій та останній сходинці маршу; рельєфним покриттям (ворсистим, гумовим тощо) на підлозі – зони підвищеної небезпеки (в їдальні (харчоблоці), майстерні, лабораторіях). У просторі перед сходами передбачити попереджувальне маркування рельєфним або іншоструктурним покриттям. |
Завгосп |
Червень |
19 |
В навчальних кабінетах промаркувати меблі відповідно до додатку 2 Санітарного регламенту. |
Завгосп, завкабінетами |
Червень-липень |
20 |
Забезпечити рекомендовані відстані розміщення робочих столів учнів у навчальних приміщеннях |
Зав кабінетами |
Січень-лютий |
21 |
Обладнати приміщення допоміжного та підсобного призначення для зберігання прибирального інвентарю та приготування дезінфекційних розчинів (недоступні для учнів і сторонніх відвідувачів). Інвентар має бути промаркований. Для прибирання санітарних вузлів виділяється окремий інвентар та засоби прибирання, які зберігаються окремо. |
Завгосп |
Січень-лютий |
22 |
Санітарні вузли прибирати після кожної перерви і щоденно в кінці робочого дня з використанням дезінфекційних засобів, які зареєстровані відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 липня 2006 року № 908. |
Прибиральники службових приміщень |
Протягом року |
23 |
Забезпечити чистоту повітря у навчальних приміщеннях шляхом регулярного вологого прибирання приміщень з використанням мийних засобів та дезінфекційних засобів, які зареєстровані відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 липня 2006 року № 908; використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне)- навчальні приміщення провітрювати на перервах за відсутності дітей, визначаючи тривалість провітрювання погодними умовами ; чистотою та справністю систем вентиляції. |
Прибиральники службових приміщень |
Протягом року |
24 |
Усі приміщення та обладнання закладу освіти підлягають щоденному вологому прибиранню, у тому числі: підвіконня, підлога, меблі, класні дошки. Вологе прибирання навчальних та навчально-виробничих приміщень проводити після закінчення останнього навчального заняття, спортивних залів – після кожного навчального заняття та після закінчення навчальних занять та занять секцій. |
Прибиральники службових приміщень |
Протягом року |
25 |
Забезпечити природне і штучне освітлення навчальних приміщень, рівні якого мають відповідати вимогам ДБН В.2.5-28:2018 «Природне і штучне освітлення», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 жовтня 2018 року № 264. |
Завгосп |
Протягом року |
26 |
Для забезпечення оптимального природного освітлення навчальних приміщень мити вікна |
Прибиральники службових приміщень |
не менше 2-х разів протягом навчального року. |
ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ |
|||
27 |
Забезпечити учнів безпечною, якісною, повноцінною та корисною їжею відповідно до норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2005 року № 242/329, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 року за № 661/10941. |
Директор Кухар Дієтсестра |
Протягом року |
28 |
З метою приведення питної води до вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10 забезпечити встановлення індивідуальної (колективної) установки (пристрою) доочищення питної води та проведення лабораторного контролю безпечності та якості питної води з періодичністю відповідно до вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10. |
Завгосп |
Травень |
29 |
Організувати питний режим з метою сприяння задоволенню потреб дітей у безпечній та якісній воді. Кожна дитина за потреби повинна отримати кип’ячену або фасовану воду в індивідуальному посуді. Фасована негазована вода промислового виробництва, а також вода з установок із дозованим розливом негазованої фасованої питної води повинні відповідати вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10, що підтверджується виробником. |
Кухар Дієтсестра |
Протягом року |
30 |
Медичний працівник здійснює щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до закладу освіти, умовами їх зберігання, дотриманням термінів реалізації і технології виготовлення страв, дотриманням санітарно-протиепідемічного режиму в їдальні (харчоблоці), буфеті, фактичним виконанням меню за меню-розкладом, що містять кількісні дані про рецептуру страв. |
Сестра медична з дієтичного харчування |
Протягом року |
31 |
Приготування та реалізацію харчової продукції здійснювати у відповідності до загальних вимог до організації харчування дітей в закладах . Використовувати харчові продукти, які дозволено реалізовувати у шкільній їдальні |
Кухар |
Протягом року |
32 |
Дотримуватися вимог до утримання та оснащення приміщень їдальні (харчоблоку) закладу освіти, транспортування, приймання та зберігання харчових продуктів, обробки сировини, виробництва та реалізації продукції повинні відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. |
Завгосп Кухар Дієтсестра |
Протягом року |
33 |
Організувати умови для забезпечення харчування учнів з особливими дієтичними потребами |
Сестра медична з дієтичного харчування |
Березень |
МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ |
|||
34 |
Усі працівники, в тому числі працівники їдальні (харчоблоку), повинні пройти обов’язкові профілактичні медичні огляди відповідно до законодавства, результати проходження яких вносяться до особистих медичних книжок (форма первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 квітня 2013 року за № 662/23194). |
Сестра медична |
Серпень Грудень |
35 |
Особисті медичні книжки зберігати у медичного працівника |
Сестра медична |
Протягом року |
36 |
Контроль проходження попереднього та своєчасного періодичного медичних оглядів працівниками закладу освіти у терміни, що передбачені законодавством України. |
Сестра медична |
Відповідно графіку |
РОБОТА З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ |
|||
37 |
Навчальні приміщення, призначені для роботи з персональними комп’ютерами, привести у відповідність до вимог Санрегламенту |
Вчитель інформатики |
Березень-квітень |
38 |
Протягом навчального заняття, після роботи з комп’ютерною технікою виконувати комплекси вправ для профілактики зорової та статичної втоми. |
Вчитель інформатики |
Протягом року |
39 |
При використанні бездротового підключення до мережі Інтернет, Wi-Fi роутери розмістити на висоті не менше 2 метрів від підлоги з можливістю їх виключення у позанавчальний час. |
Вчитель інформатики |
Січень |
40 |
Не дозволяти одночасно працювати за одним комп’ютером двом і більше учням незалежно від їх віку. |
Вчитель інформатики |
Протягом року |
41 |
Дотримуватися вимог безперервної тривалості навчальної діяльності з ТЗН протягом навчального заняття для учнів: 1 класу – не більше 10 хв., 2-4 класів – не більше 15 хв., 5-7 класів – не більше 20 хв.. 8-9 класів – 20-25 хв., 10-11 класів – на 1 год занять до 30 хв, на 2 год. занять 20 хв , з цією метою під час начального заняття чергувати види навчальної діяльності. |
Вчитель інформатики |
Протягом року |
42 |
Використання друкувальних та (або) копіювальних пристроїв у навчальних приміщеннях дозволяється при відсутності учнів та по завершенню навчальних занять. Після використання таких пристроїв приміщення необхідно провітрити. |
Вчитель інформатики |
Протягом року |
Щоденний контроль за дотримання регламенту здійснюють керівник та медичний працівник закладу освіти.