Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти затвердили наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115.
Про це йдеться на сайті МОН.
Дистанційна форма залишається добровільною. Батьки мають лише подати відповідну заяву про зарахування або переведення дитини. Відтепер для дистанційного навчання учням не треба мати високий рівень (10-12 балів). Таку можливість мають всі учні.
Також вчителі можуть використовувати різні технології дистанційного навчання у різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо), аби провести оцінювання, консультації чи для вивчення окремих тем з предмету.
До того ж, технології можна використовувати, щоби надати додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги для дітей з особливими освітніми потребами. Йдеться про ситуацію, коли в населеному пункті, де проживає учень чи учениця, відсутні фахівці, які надають такі послуги.
Так, згідно з повідомленням МОН, технології дистанційного навчання дадуть змогу продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).
У документі також йдеться про можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідуватимуть школу, а решту часу навчатимуться дистанційно.
Згідно з положенням, під час дистанційного навчання мають враховуватися інтереси учнів:
- має бути регулярна та змістовна взаємодія між вчителями та учнями;
- мають бути такі умови, щоб учні з ООП брали участь в освітньому процесі. Водночас, треба врахувати індивідуальну програму розвитку;
- заклад освіти має регулярно відстежувати результати навчання учнів, а за потреби – надавати їм підтримку в освітньому процесі;
- для учнів, які з поважних причин не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії, заклад має забезпечити використання інших засобів комунікації. Зокрема, телефонного, поштового зв’язку тощо;
- організація освітнього процесу має здійснюватися з дотриманням вимог захисту персональних даних, санітарних правил і норм формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.
У МОН пишуть, що аби забезпечити права педпрацівників, у положенні вказали, що організація дистанційного навчання має відбуватися в межах їхнього робочого часу.
До того ж, заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу й контролю якості дистанційного навчання. Спосіб, який обере керівник закладу, має схвалити педрада.
Джерело: https://nus.org.ua/news/nabuly-chynnosti-onovleni-umovy-dystantsijnogo-navchannya-u-shkolah/